Att blogga

I början funderade jag över vad det här skulle bli för något. Nu tror jag mig ha svaret, det blev en relativt ytlig och egocentrerad dagbok. Jag skriver om saker jag köpt, vad jag gjort och annat som inte intresserar någon annan än mig själv. Jag tror att bloggen skulle behöva ett uttalat tema för att ändra på detta. Men vad skulle det vara? Jag sysslar helt enkelt inte med något annorlunda eller facinerande och har inget utpräglat specialintresse.
Ett alternativ är att skriva ännu mer egocentrerat, för att åtminstone ha en blogg som ger en total inblick i min värld. Som det är nu är den varken tillräckligt personlig eller allmängiltig. Problemet är dock att jag inte vill lämna ut mer av mig själv än vad jag gör i dagsläget. Jag vill inte att helt okända människor ska ha möjlighet att veta allt om mig och mina närstående. Bara tanken på det gör mig vettskrämd. Jag vill inte vara till allmänt beskådande. Man kanske inte borde skriva en blogg om man känner så...
Så då återstår att blogga om sådant som intresserar andra människor än mig själv. Fast är det nödvändigt? Jag skriver ju faktiskt allt det här för min egen skull. Det är skönt att avsluta dagen med att skriva ner vad som hänt, som att prata av sig med en vän (som ger dig fullständig uppmärksamhet och aldrig avbryter). Parentesen var förresten absolut inte menad som en pik till någon. Slutsatsen jag tvingas dra av allt detta är att bloggen med största sannolikhet kommer fortsätta att vara ytlig och egocetrerad ett bra tag till.

Kommentarer
Postat av: detborjarblisvartatthittapanyanamnnu

jag tycker att det later som en bra anledning,sa far jag veta vad du pysslar med och tanker pa

2008-04-29 @ 21:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0