Bortskänkes och Bourdieu

image7

Vad säger du mamma, är du intresserad?  Parfymen fanns i en goodie-bag från Diesel, men doften passar inte riktigt mig. Den känns ganska traditionell och jag tror min mor skulle gilla den. I påsen fanns även en neccesär med små rese-flaskor och pastiller, helt klart keepers. Diesel-kvällen var mycket trevlig (vin, pizza, skratt och jeans), mer sånt. Det är så skönt att umgås efter arbetstid och så lärorikt att hälsa på hos de olika varumärkena. Efteråt gick jag till Högbergs (heter det så? i alla fall menar jag det där stället i hörnan på götgatsbacken) där min pojkvän och två av hans kompisar satt. Också det mycket trevligt.

Jag har varit ledig idag och i förmiddags satt jag och min pojkvän och njöt av solen i Observatorielunden. Inte helt fel. Sedan ägnades största delen av eftermiddagen åt att måla skrovet på båten. Jag och pappa hann även med några pauser i solen.

När jag skriver detta har C precis gått hem. Vi har ätit en väldigt god middag och snackat en massa. Senare kom min pojkvän hem. Diskussion kom in på Bourdieu och huruvida han ägnade sig åt vetenskap eller om hans främsta bidrag är de träffsäkra begreppen (t ex kulturellt kapital). Jag är ingen stor Bourdieu-kännare men jag har fått uppfattningen att vetenskaplighet och forskning inte var hans starka sida. Med det inte sagt att han inte är en viktig sociolog, och man bör definitivt imponeras över det faktum att hans skrifter är intressanta inom en stor bredd av ämnen (oj den där meningen lät verkligen svengelsk). Är det någon som har en uppfattning eller vet mer? Skriv en kommentar i så fall!

Jag har nio kronor på kontot och två i plånboken, thank god att det är 25e imorgon...


Kommentarer
Postat av: fia

Utan att vara någon stor Bourdieu-kännare hävdar jag att hans rön och teorier baserar sig på en gedigen empirisk grund; ett bra mått på vetenskaplighet.

2008-04-25 @ 00:15:39
Postat av: fia

Tack för parfymen! God men tung. Det kommer inte att bli någon vardagsvara.

2008-04-25 @ 00:20:44
Postat av: kojs

ta med den till london, har blir det fest surru!

2008-04-25 @ 17:23:45
Postat av: anna

om du säger att det är så, då är det så helt enkelt

2008-04-26 @ 00:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0