Kairo vs Beirut

Jag och min pojkvän planerar att spendera höstterminen i Kairo eller Beirut. I början var vi mer sugna på Beirut men med tiden känns Kairo mer realistiskt. UD avråder fortfarande från att åka till Beriut och trots att man inte har hört något om oroligheter där på senare tid så verkar det inte heller som att läget i rask takt blir bättre. Jag tror man blir galen av att leva i en stad med avspärrningar en längre tid. Sen beror det också på vilket universitet min pojkvän kommer in på. Min plan är att läsa konstvetenskap på distans och kanske hitta något volontärarbete eller någon kvällskurs. Jag kan ju inte bara sitta i min kammare framför datorn, man blir ju knäpp av att inte träffa människor. Men nu till problemet; alla som känner mig vet hur stressad och nojig jag blir av att inte veta hur allt kommer att bli. Kontrollbehov kallas det visst. Egentligen borde det inte spela så stor roll för planeringen om det blir Kairo eller Beirut, samma saker ska ändå göras (hyra ut lägenheten o s v), men sådan är jag. Jag behöver verkligen mentalt förbereda mig i månader. Jag är en tönt. Spontan är inte mitt mellannamn.

Kommentarer
Postat av: kaaysa

konstvetenskap? det later som en bra ide tycker jag. det passar nog dig som handen i handsken

2008-04-21 @ 18:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0