ledig dag, mkt bloggande?

Är som sagt ledig idag och hoppas att det leder till lite mer aktivitet i den här bloggen. Pappa ringde precis och bad mig följa med till båten i eftermiddag. Det är sjösättning redan på söndag, så nu brinner det i knutarna så att säga. Hoppas det inte blir en riktig långkörare på båten för jag och C har pratat om att ta en fika vid fem-tiden.

Igår jobbade jag med fyra timmars sömn i kroppen. Jag var helt slut och det var tur att vi bara hade trevliga kunder för mitt tålamod är icke-existerande. Min pojkvän kom och hämtade mig på jobbet (hurra!) och sen åkte vi hem till hans moster och hennes man där min pojkväns mamma huserar för tillfället. Jag var fruktansvärt osocial och somnade i soffan efter middagen, onekligen mycket pinsamt.

Mycket roligt händer den närmaste tiden. På onsdag efter jobbet ska alla på jobbet till Diesels kontor. Jag antar att det blir mat, dryck och en hel del jeanssnack. Jag har inte varit på nått sånt hos Diesel förrut, men liknande grejer hos andra varumärken brukar vara både trevligt och lärorikt. Sen på fredag ska vi träffas en massa kolleger hemma hos min chef och ha knytkalas. Riktiga tjej-kvällar hör inte direkt till min vardag så jag ser verkligen fram mot det. På lördag åker mamma till London för att hälsa på min syster. Detta resulterar i att jag och min pojkvän blir hundvakter hela helgen. Hunden i fråga heter Molly och är världens goaste hund. Vi köpte henne när jag var 13 år, så man kan säga att jag har känt henne hela mitt vuxna liv. Molly är INTE en hund som saknar persolighet. Utan tvekan är hon heterosexuell (ni skulle se hur hon svansar efter min pojkvän och pappa) och hon kan verkligten bli arg och sura i flera dagar. Jag älskar henne såklart. Det ska verkligen bli så mysigt att ha henne här hemma. Dessutom ska det bli spännande och se hur min pojkvän klarar av att ta hand om henne. Snäll som han är har han lovat att vara Molly-vakt hela söndagen.

image5

Så här oskyldig kan hon se ut, det lilla charmtrollet (bli inte arg syster för att jag snodde bilden, alla mina Mollybilder är fast på min gamla dator).

Nu borde jag jag gå upp och äta frukost, börjar nämligen få lite ont i magen av alla russin jag hunnit äta medan jag skrivit detta. Återkommer senare, puss.


Kommentarer
Postat av: kajsthebajs

jag saaaaaknar min tjoooockis!!!!!
buhu

2008-04-21 @ 18:08:47
Postat av: Harry

Den där pojkvännen verkar vara en skön kis. Håll hårt i honom

2008-04-21 @ 19:59:21
Postat av: martin

vet inte riktigt om heterosexuell kvalar in som personlighet direkt.

2008-04-21 @ 21:17:17
Postat av: Fia

Tack Anna! Nu har jag en härlig bild på Molly lätt tillgänglig. Praktiskt!

2008-04-21 @ 21:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0