Sjösättning

Imorse gick jag och min pojkvän upp tio över sex. Det är inte riktigt mänskligt. Testosteronet låg som en dimma över hela båtklubben och jag kände mig som ensam representant för det kvinnliga könet. Varför finns det så få kvinnliga båtägare? Att kvinnor generellt tjänar mindre än män kan inte helt förklara den ojämna könsfördelningen. Båtsport får väl ses som en klassisk mansidrott (de flesta idrotter är väl det i och för sig), men det finns väl inget som hindrar fler kvinnor att segla i dagens samhälle? Usch nu blev det kanske lite för seriös, det jag ville säga var bara att båten äntligen fick guppa idag.

Kommentarer
Postat av: bajsen

det ar bra. jag gillar seriost

2008-04-29 @ 21:34:24
Postat av: martin

båtägande har säkert någonting med generna att göra. det brukar allt ha.

2008-04-30 @ 14:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0