Kairo 1.3

Idag har vi hunnit med en hel del. Dagen började som sagt med att min pojkvän åkte till universitetet för att registrera sig (vilket inte riktigt gick som vi hoppats, men det har jag ju redan berättat om). Sedan kom K och hämtade oss i sin bil för en lunch hemma hos henne. Äntligen en bil med både ac och bilbälten. Garaget i hennes hus i Dokki visade sig innehålla diverse flådiga bilar. Alla var nya och nytvättade men i princip alla hade en buckla eller repa (så även K:s bil). Jag antar att det är oundvikligt i Kairotrafiken.

När vi kom upp till K:s lägenhet, som var mycket stor och full av konst från Nordafrika och Mellanöstern, hade hennes hembiträde redan dukat fram en underbar lunch bestående av fisk och krabba. Till efterrätt fick vi en mango som man inte ens kan drömma om i Sverige. K är en klippa som kontakt här i Kairo och oerhört generös. När jag berättade om min hosta ringde hon sin dotter som är läkare och fixade hostmedicin till mig. Hon hade dessutom köpt en bok till oss med praktisk information om Kairo. Omtänksam är bara förnamnet.

Efter lunch, efterrätt, te och kakor skjutsade K oss tillbaka till hotellet. Nu började vår jakt på lägenhet. Efter att vi tittat på fyra lägenheter, varav tre säkert var 130 kvm2, gav vi upp för dagen. Här verkar man värdera yta högre än att det ska vara rent och fräscht. Imorgon eftermiddag fortsätter jakten.


Lägenhet sökes.


Lägenhetsjakten har börjat. I bakgrunden i vitt kan jag presentera Mohib, vår real estate agent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0