Kairo 2.0

Som jag ser det så börjar ett nytt kapitel på denna resa i och med lägenheten. Äntligen kan man försöka göra sig hemmastadd och få en fast punkt. Äntligen kan man börja packa upp. Äntligen blir man mindre beroende av andra människor.

Men nu ska jag berätta lite om dagen. I förmiddags åkte min pojkvän downtown till AUC igen för att försöka ordna upp allt med hans studieplats. Den biten verkar ha ordnat upp sig, men vi vet fortfarande inte var hans pengar är. Medan han var på universitetet så hade jag min första chatt (fungerar ungefär som ett seminarium). Sedan var det dags för lunch och klockan tre mötte vi vår real estate agent Mohib. Därefter blev vi visade en rad olika lägenheter. De var antingen för ofräscha eller för dyra. När vi började känna att det var dags att ge upp och hitta en annan agent så visade han oss den här lägenheten. Och den var ju mer eller mindre exakt det vi ville ha. Ett fungerande och rent kök, mycket fräscht badrum, ett ordentligt sovrum, ett litet gästrum, högt i tak och en balkong!


Balkongdörrarna


Matplatsen


Badrummet

Jag ska fota mer i morgon i dagsljuset så ni får se mer av lägenheten.

Nu sitter vi här i soffan efter en middag på pastarestaurang (50 egyptiska pund landade notan på, helt sjukt billigt) och tittar på internationella Aljazeera. Vi pustade båda ut när vi upptäckta att vi åtminstone har en engelsk tv-kannal och att det går att snylta på någons trådlösa internet. På agendan imorgon står att skriva kontrakt på lägenheten och bokjakt (jag ska undersöka om jag kan få tag på några av de engelska titlarna på min litteraturlista).

Förresten så regnar det här i Kairo. Bli nu inte oroliga för klimatförändringar, det handlar om luftkonditioneringsmotorer som sitter monterade på husen som droppar vatten. Jag ar förtfarande inte vant mig vid detta och blir lika förvånad varje gång. När ska man lära sig?

Kommentarer
Postat av: KOJS

shiit det ser ju skiiitfiint ut!

2008-08-27 @ 23:00:28
Postat av: kajsa

var ligger lägenheten? vad kostar den? visa mer bilder!

2008-08-28 @ 15:29:18
Postat av: Anton

Soft att ni fixade lägenhet så snabbt, den ser verkligen nice ut! Jag vill veta vad ni lagar för mat!

2008-08-28 @ 20:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0