Kairo 2.2

Men nu är jag irriterad! Igår tog jag ut 3000 egyptiska pund, d v s ca 3700 svenska kronor. Det gjorde jag EN gång. Det har dragits TVÅ gånger. Och jag är inte så tät att det inte spelar någon roll. Jag vill ha mina pengar tillbaka! Nu tack. Jag har mejlat min svenska bank och min pojkvän har ringt Bank of Alexandria från vilken uttaget gjordes. De har en 24-timmars kundservice, men ringer man så här dags så är killen som har hand om sånna här fall inte där. Och fredag-lördag är helgdag här så på måndag skulle vi ringa igen. Måndag! Helt galet, tänk om jag inte hade kunnat leva utan de här pengarna i tre dagar? Halvdan service, om jag får säga det själv.

Jag får muntra upp mig själv med en bild på en fin egyptisk papperskorg. Eller är det en kvistkorg? Jag har ingen aning, det tar väl ett tag att få grepp om det här landet antar jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0