Kairo 2.5


Cinnamon, ett dussincafé på vår gata. Deras specialité är cinnamon rolls, lustigt va? Ett café i Kairo uppkallat efter ett svenskt bakverk uppfunnet på 1920-talet...

Idag är vi däckade av två anledningar. Dels så fungerar inte ac:n här hemma som den ska (en reparatör kommer imorgon), dels så har vi båda åkt på magsjuka (ja, det skulle väl komma förr eller senare). Min pojkvän var en kortis på AUC i förmiddags utan vidare framgång och jag har mest sovit. Tanken var ju att jag skulle börja plugga, fast på grund av ovan nämnda anledningar, har jag mest sovit. Nu ska vi försöka få i oss lunch och sen gå till fiket brevid, Cinnamon, och plugga. Inte ett jättemysigt ställe (tänk något av de större kaffekedjorna) men de har en sån grym ac att man nästan fryser. Perfekt.


Så här ser många av de parkerade bilarna ut här i Kairo. Som en hund med slokande öron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0