Någon annans pepp

Det är rätt konstigt alltihopa, att vi ska flytta menar jag. Det känns inte riktigt verkligt. Vänner och bekanta har gjort liknande saker och jag har aldrig varit sen med att peppa. "Gud va kul", "åh va häftigt" o dyl har då alltid varit min kommentar. Och när jag pratar om Kairo nu säger jag exakt samma saker. Och det känns likadant. Vad jag verkar ha missat är att det faktiskt är JAG som åker den här gången. "Det ska bli jättespännande, men jag är lite nervös" är en fras jag upprepar som ett mantra när folk frågar hur det känns att åka iväg. Men jag tror inte jag riktigt vet hur det känns egentligen. För det känns overkligt, det känns som någon annans resa, någon annans pepp och någon annnas liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0