Skaldjursplatå, någon?

Det är lite lustigt, varje gång jag skrollar ner och ser den där bilden på havskräftan blir jag så sugen. Fast jag inser rent intellektuellt att den inte ser särskilt god ut. Det är nog smakminnet från i lördags som spökar fortfarande. Havskräfta visade sig vara något precis i min smak. Undrar om man kan få tag på havskräfta i Kairo?

Med tanke på det ska det bli lite spännande att se vad man kommer sakna mest från Sverige (förrutom familj och vänner). Är det lösgodiset som alla påstår? Eller kanske sillen? Eller är det känslan att höra hemma? Att veta hur allt från etiketten till kollektivtrafik fungerar? När man, som jag, aldrig har vistats utomlands en längre tid är det svårt att veta hur man kommer tackla allt det som är nytt. Blir det spännande att succesivt upptäcka hur ett land och en kultur fungerar eller blir det jobbigt, skrämmande och tröttsamt?

Som ni mäsker kretsar 99% av mina tankar kring flytten just nu. Kanske inte så rolig läsning, men det är tyvärr allt jag kan erbjuda just nu. Men snart gott folk får ni läsa om något (förhoppningsvis) mer intressant, nämligen hur det är att bo som svensk tjej i storstaden Kairo. Det ni! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0