Persepolis

Regn och rusk, ja det är bara att passa på att njuta av vädret. Om en vecka sitter jag och min pojkvän på flyget till 36 gradig värme och i jämförelse med det så är ju den här gråmulna dagen rena paradiset. Sällan har gåshud och skallrande tänder känts så lockande.

Förövrigt har dagen varit så skön, första dagen på länge som jag tillåtit mig själv att vara ledig på riktigt. Inte fixa med flytten. Inte stressa. Och det var första dagen på länge som jag och min pojkvän hade en ledig dag ihop. Ensamma vill säga. Och vi har inte gjort många knop idag. P g a en sen gårdagskväll (en mycket trevlig gårdagskväll ska tilläggas) kom vi hemifrån vid fyra-tiden. Eftersom det var världens bästa chefs sista dag på jobbet började vi dagen (dagen och dagen, eftermiddagen möjligtvis) med att åka till jobbet för att uppmärksammma detta. Trots att det bara handlar om en vecka, känns det oerhört tungt att jobba utan henne. Du anar inte hur mycket jag kommer sakna dig!



Sen hyrde vi den animerade filmen Persepolis som handlar om en ung flickas liv i revolutionens Iran (förkortad version av handligen givetvis). Men oj va bra den var! Förrutom att filmen är så härligt tecknad så handlar den om en väldigt intressant och hemsk tid. Lägg dessutom till en stort mått humor. Den är helt klart värd alla fina recentioner. Se den.

Kommentarer
Postat av: Lindsay

Anna, du är ju världens bästa!!! Jag kommer att sakna dig så nu när du åker till pyramidlandet!=)

Jag har haft så kul ihop med dig på jobbet, du är en fantastisk arbetskamrat som ställer upp i ALLA lägen. Den arbetsmoral du besitter är högst ovanlig idag. Jag är så glad att jag lärt känna dig! Nu kan vi börja umgås mer utanför jobbet och det är ju mycket trevligare. Vad säger du, ska vi göra frulle på vetekatten till en tradition???=)

På lördag är det du och jag som festar järnet!!! puss,puss Love u!

2008-08-19 @ 20:53:27
Postat av: Lindsay

Anna, du är ju världens bästa!!! Jag kommer att sakna dig så nu när du åker till pyramidlandet!=)

Jag har haft så kul ihop med dig på jobbet, du är en fantastisk arbetskamrat som ställer upp i ALLA lägen. Den arbetsmoral du besitter är högst ovanlig idag. Jag är så glad att jag lärt känna dig! Nu kan vi börja umgås mer utanför jobbet och det är ju mycket trevligare. Vad säger du, ska vi göra frulle på vetekatten till en tradition???=)

På lördag är det du och jag som festar järnet!!! puss,puss Love u!

2008-08-19 @ 20:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0