Vad har hon som inte jag har?



Det här är alltså en av Sveriges mest lästa bloggerskor. "Varför då?" är ju den självklara frågan. Ja ni, det är inte helt lätt att svara på, det finns säkert flera anledningar. För det första så ligger hennes blogg på sajten stureplan.se som i sig drar mycket folk. För det andra lever hon ett liv som jag tror intresserar många, dagarna verkar bestå av choklad, viktiga möten och sist men inte minst fester med semi-kändisar i Stockholms uteliv. Men framförallt tror jag hennes populäritet beror på hennes tilltal. I princip läser jag inte bloggar, men  Anna Hibbs blogg klickar jag in på ibland. Att erkänna detta är ett stort steg för mig vill jag lova. Man har ju en viss image att upprätthålla, ha ha ha. Men allvarligt, den här tjejen lever ett liv som är få förunnat, men skriver om det på ett sätt som inkluderar alla. Bloggen är härligt befriad från allt vad elitism och snobberi heter. Dessutom är hon inte rädd för att bli personlig, vilket känns som en nödvändighet i bloggosfären. Däri tror jag framgången ligger.


Vad tror ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0