Välkommen Herr Stress

Jag är alltså sjuk. Typiskt va? Min sista lediga dag innan flytten ligger jag här hemma med feber, halsont och huvudvärk. Om man riktigt får gnälla (och det får man väl i sin egen blogg..?) så har jag faktiskt ont i hela kroppen. Eller rättare sagt det gör ont i lederna.

Och jag blir så föööööör(e)bannad, som pappa skulle ha sagt. Jag avskyr verkligen att vara sjuk. Jag hatar hur det begränsar min frihet och hur jag blir mer beroende av andra. Helt plötsligt kan jag inte göra vad jag vill, för kroppen orkar inte. 

Så nu ligger jag här och känner mig handikappad och stressad. Idag skulle jag ju fortsätta rensa ur lägenheten, köpa kurslitteratur, täcka försäkring, ringa Telia, adressändra m.m m.m. Det var liksom en viktig dag då mycket skulle uträttas. Men nej. Och det innebär att jag istället ska försöka göra allt på luncher och sena kvällar. Välkommen Herr Stress, du är numera inte en tillfällig gäst utan har blivit en permanent hyresgäst i mitt huvud. Hoppas du ska trivas. Snälla väsnas inte för mycket sena kvällar, för då ska jag försöka sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0