Kairo 16.6

Något som är aktuellt här i Kairo, men i ännu högre grad i kalla Sverige, är får-kunskap. Får-kunskap är ett begrepp myntat av min kära mormor och handlar om vad man FÅR (och inte får) göra. Det viktigaste inom får-kunskapen (som närmast kan liknas vid en filosofi eller livsstil) är att man inte FÅR frysa. På denna punkt är får-kunskapen mycket sträng. Det är absolut förbjudet.


Får-kunskap har inte mycket med får att göra.

Här i Kairo har vintern sakta smugit sig på vilket har resulterat i att jag fryser på kvällarna under de tunna lakanen. Men indoktrinerad med får-kunskap sedan födseln som jag är, så har jag rådit bot på detta genom att sova i t-shit och mjukisbyxor. Det är får-kunskap.

Min syster bosatt i råa London verkar inte ha lyckats så bra med får-kunskapen på sistone. Jag (och mormor) kräver bättring! Hör du det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0