Kairo 17.1



Just nu sitter jag och min pojkvän och tittar på filmen The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford med Brad Pitt i huvudrollen. Eftersom vi bara sett ca en kvart, så är det ingen idé att jag uttalar mig om filmen. Till filmen poppade vi popcorn (och lyckades med detta för första gången!). Men nu sitter jag alltså i soffan med den ena laptopen i knät, bloggar och tittar på film samtidigt. Det är inget fel på min simultankapacitet. Jag till och med föredrar att göra två saker samtidigt ibland. När jag är rastlös. Särskilt när man tittar på film. Det kan kombiners med att t ex blogga, pyssla (som med julkorten härom kvällen), måla naglarna eller bläddra i något magasin. Eller något annat.

Min dag har bestått av plugg och lite av att ta hand om min pojkvän som är magsjuk. Igen. Väldigt orättvist eftersom han var magsjuk för ett par veckor sedan och precis hade avslutat en kur mot magparasiter. Jag tycker verkligen synd om honom. Nu borde han ju få njuta av ledigheten (här är det en långhelg, Eid Al-Atha/Offerhelgen vilket betyder att min pojkvän är ledig i nio dagar). Precis som Ramadan handlar mycket av helgen om att ge till de mindre bemedlade. Under Eid Al-Atha slaktar man djur och ger kött till de fattiga. En bra anledning till att ha en långhelg. Och att få vara ledig är ju också trevligt.

Sa jag att vi köpt biljetter till Luxor? Tanken var att vi skulle åka dit nu under min pojkväns ledighet. Tyvärr blir den resan inte av. Det fanns nämligen inga typer av biljetter tillbaka till Kairo. Varken på dagtåget eller nattåget. Det är verkligen jättetråkigt för jag hade sett fram mot det. Som plåster på såret ska vi försöka ta oss till någon västlig oas istället. Kanske hinner vi även med en utflykt till den vita och svarta öknen. Det vore häftigt. Om min pojkvän mår bättre imorgon ska jag be honom kolla upp möjligheten att åka till en oas medan jag lägger sista handen vid hemtentan.

På tal om tentan. Den går inte bra.

Kommentarer
Postat av: Tove

nämen stackarn, inte kul att bli magsjuk igen. :(

Berätta om filmen är bra sen! =)

2008-12-06 @ 23:46:34
URL: http://tovelicious.blogg.se/
Postat av: Emil

Du vet att det alltid går att hoppa på tågen och chansa på att få sitta? Har du kollat både de vanliga tågen + turist-tågen? Iofs kan det vara lite jobbigt att stå från Luxor till Kairo...

2008-12-07 @ 16:25:57
Postat av: Anna

till Tove: ja, fy magsjuka är verkligen det värsta, något jag lärt mig här i Egypten.

filmen var sådär, jag hade föredragit om morden hade skett i början av filmen och fokus varit på händelserna efteråt istället. Lite lång men ganska bra är omdömet.



till Emil: Tack för alla kommentarer och tips! vi får se hur det blir med Luxor-resan, kanske flyger vi istället.

2008-12-07 @ 23:47:18
URL: http://allteanna.blogg.se/
Postat av: Eliten

Kolla in vår blogg :D

2008-12-07 @ 23:56:03
URL: http://bloggeliterna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0