Kairo 17.9

Som ni kanske har förstått så blir det ingen sista resa för mig och min pojkvän innan vi flyger hem till Stockholm. Varken till Luxor eller till någon oas. Eller någon annanstans för den delen. Och det var inte magsjukans fel. Efter lite vuxen diskussion kom vi fram till att vi verkligen behöver våra sista slantar när vi kommer hem. Det är tråkigt men det känns ändå som ett vuxet och bra beslut. Vi har redan bestämt att vi ska komma hit någon gång igen (det vore så häftigt att se hur staden och landet har utvecklats om sisådär 5-6 år), så vi får väl spara Luxor o s v till dess.

Men för att inte sitta i lägenheten och deppa de sista dagarna innan hemfärden så har vi gjort en lista. En lista över saker vi vill göra här i Kairo innan vi åker. Jag älskar listor. Så här ser vår lista ut hittils;

  • Konstmuseet i Dooki
  • Townhouse Gallery
  • Al-Azhar Park
  • magdans (Kairo ska tydligen vara magdansens huvudstad)
  • dervisher
  • restaurang Taboula
  • Gezira club
Och hittils ser planeringen ut så här;

Torsdag/idag: plugg, Townhouse Gallery, Taboula.
Fredag: plugg, Al-Azhar Park
Lördag: plugg och ev. Luciafirande

På söndag är min pojkväns lov slut, så söndag-torsdag går han i skolan igen. Vi får se hur mycket vi hinner med på kvällarna då eftersom alla final exams är den sista veckan. Jag hoppas att vi nästa fredag kan kombinera packande med en promenad inne i Gezira Club och/eller konstmuseet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0