Kairo 19.1

Alltså en del människor är bra fräcka! Vår real estate-agent, Mohib, kom och ringde på dörren. Han vill visa lägenheten för en möjlig ny hyresgäst. Han påstår att han har försökt ringa mig i en halvtimme, men jag har inga missade samtal på mobilen. Det gick ju bra för honom att nå mig sist. Hur som helst, han frågar om kvinnan som är intresserad han komma upp och titta på lägenheten nu på en gång. Jag som inte är ordentligt klädd och skäms för hur stökigt vi har det för tillfället (håller på att torka en massa ylletröjor som har handtvättats t ex) säger att "Nej tyvärr, jag är sjuk, en annan dag är bättre". Vi har redan visat lägenheten för tre olika personer och jag tycker liksom inte riktigt det är vårt jobb att få den uthyrt. Och vi ska inte hela tiden behöva ha lägenheten pedantiskt städad för att han oannonserat bjuder in främligar på visning.

Men tror ni han bryr sig om att jag sagt nej? Icke. Utan att blinka ropar han upp henne till lägenheten trots att han precis har fått veta att jag är sjuk och inte är beredd att agera mäklare. Medan jag visar runt och svarar på frågor sitter väl han och fikar och pillar sig i naveln. Maken till fräckhet alltså! Vi är inte kompisar längre.

Kommentarer
Postat av: Tove

usch vilket äckel! fy!

2008-12-16 @ 12:54:58
URL: http://tovelicious.blogg.se/
Postat av: Anna

I Know!!!

2008-12-16 @ 13:57:02
URL: http://allteanna.blogg.se/
Postat av: tove

och du är så himla söt!

"Vi är inte kompisar längre". hahahaha.sweetie

2008-12-18 @ 01:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0