Kairo 19.7

Min pojkvän var i Zamalek redan vid tolvtiden och vi började hans ledghet med en spontanfika på Café Vivant på Abu Al Feda Street.


Café Vivant.

Sen gick vi hem och panikstädade eftersom vår hyresvärd skulle komma och inspektera lägenheten och ge oss depositionen klockan ett. När väl detta var över begav vi oss till Arabica där jag fick njuta av min favoritlunchrätt kyckling/mango-sallad.


Lemon with mint, ett måste om man är i Mellanöstern.


Jag har nog hakat upp mig lite på ballonger...

Sen gick vi och tränade och efter det middag på Seqouia. Seqouia är nog den restaurangen vi varit mest på här i Kairo så det kändes inte mer än rätt att likosm säga hejdå. Och det var underbart gott och festligt att dricka ett glas vin till maten (något vi inte gjort på över två veckor eftersom min pojkvän tagit magmedicin).





Nu blir det Sopranos. Som jag har längtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0