Köphets

Ibland kan jag inte annat än förundras över att människor alltid vill ha mer. Se bara på hysterien nere på stan nu när det är mellandagsrea. Folk är som galningar och de tycks aldrig ha allt de behöver. Mycket vill ha mer. Jag säger inte att jag är annorlunda, det kliar även i min shoppingnerv alltsom oftast. Men ibland kan jag känna att det är rätt sjukt. Att leta reaklipp som en besatt när man har det man behöver. Varför är man aldrig nöjd? Att lägga ner tusentalskronor på det "perfekta" plagget, som helt plötsligt inte är så perfekt sex månader senare. När blev konsumtion en livsstil och när blev man gladare bara för att jackan kostade 5 000 kronor istället för 500 kronor?

Om man tittar på mina tidigare blogginlägg så ser man att jag inte direkt är den som ska uttala mig om köphets, men trots att jag är en lika stor del av den som de flesta andra så kan det rent ut sagt äckla mig.

Eller så är jag bara bitter för att jag inte har råd med Nakkna-kappan... vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0