Stormen före lugnet

Jag är inte så förtjust i dagarna precis innan julafton. Har du inte köpt julklappar så måste du trängas med halva landets befolkning nere på stan, och om du redan inhandlat alla julklappar så börjar du ifrågasätta om de är bra nog. Nej, nu längtar jag bara till imorgon då man kan slappna av och umgås med familjen, titta på Kalle Anka och få julklappsutdelningen överstökad.

Idag var jag och min pojkvän på stan igen och jag fick tillslut någon att slå in till både mamma, pappa och lillasyster. Brist på både pengar och tid har gjort att årets julklappar inte blir någon hit direkt, men tanken räknas i alla fall (säger de som är kloka).


På väg ner på stan med tunnelbanan. Det är otroligt skönt att slippa Kairos trafik och ständiga taxiresor.

När en julklapp var inhandlad (och två kvar) var det dags för lunch. Vi gick till den relativt nyöppnade restaurangen/baren Publik som ligger i PUB-huset. En riktig höjdare faktiskt. God mat, trevlig lokal, rimliga priser och bra läge. Dit går jag gärna igen.


Publik i PUB:




Utsikten från Publik.

Snart blir det som sagt köttbullsfabrik hos pappa, men först måste jag vila mig lite från dagens ansträngande julklappsshopping. Just det, jag köpte faktiskt en julklapp till mig själv också, men den får ni se i ett senare inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0