Kairo 19.0

Jag har något som man nog helt enkelt bör kalla Sopranos-abstinens. Eftersom jag och min pojkvän tittar på minst ett avsnitt om dagen, så har den där serien nästlat sig in i mitt medvetande. Och istället för att koncentrera mig på alla ord i A History of Western Architecture så tänker jag på vad som ska hända i nästa avsnitt och om mina favoritkaraktärer mår bra nu när jag inte tittar och har koll på dem. Knäppt va? Jag har helt enkelt fått en släng av Sopranos-abstinens.

 
Denna blir lidande...                           ...till förmån för tankar på detta.

Kan ni förstå, idag är det bara fyra dagar till jag är tillbaka i Stockholm?! Och om tre dagar åker vi från Kairo. Konstigt. Men nu när det är så nära så är jag precis som min kära syster, nu vill jag bara åka. Min pojkvän måste plugga en massa inför sina slutprov (som han har imorgon och på torsdag) och Klara och Benjamin har redan åkt hem. Så det finns liksom inte så mycket för mig att göra. Eller det är klart att jag alltid har en massa kurslitteratur att läsa, men det vill jag ju gärna blanda med lite mer festliga saker. Men för tillfället får jag finna mig i situationen och göra det bästa av den. T ex se till att jag inte ligger efter med plugget. Men det är svårt att få något gjort när man bara tänker på Sopranos, ha ha.

Igår började jag förresten packa och rensa ur lägenheten. Herre jesus va många små lappar och annat skräp som en lägenhet kan innehålla, dessutom en lägenhet som vi bara bebott i fyra månader. Men det var skönt att börja packa, jag tycker om att göra det ordentligt och i lugn och ro, då får man med sig allt. Jag kunde helt enkelt int hålla mig från att börja. Det är lite som att skriva listor (vilket jag också älskar). Man får struktur på tillvaron. Man vet vad som är gjort, vad som behöver göras och får en uppfattning om hur lång tid det borde ta. Kontroll, struktur. Bra ord.

Jag som aldrig bott utomlands förut kom igår på en fördel med detta. Det kanske låter trivialt men jag gillar det otroligt mycket. Nämligen att man slipper komma hem med resväskan full av smutstvätt. Istället ska jag försöka komma hem med väskan full av nytvättade kläder. För visst är det inte kul att spendera en dag i tvättstugan när man kommit hem från semestern? Dessutom har jag tusen saker att fixa med i lägenheten så det är tur att något kommer vara i sin ordning när jag kommer hem.

Usch, jag saknar min pojkvän. Jag tycker han borde vara hemma med mig istället för på univeritetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0