En julklapp klar, tre kvar

Vad har jag gjort idag? Jo, jag har varit på stan mellan klockan ett och halv sju, utan att hitta en endaste julklapp. Och att gå på stan den 23 december är inget direkt nöje. Eller nu ljuger jag. En julklapp är faktiskt avklarad, nämligen den till min pojkvän. Han hittade ett par kängor han ville ha och jag tog tillfället i akt att slippa tänka ut en julklapp till honom. Så han fick ett bidrag till kängorna istället för en riktig julklapp. Och visst var det lite ett nöje att gå på stan. Utbudet i Stockholm går inte ens att jämföra med utbudet i Kairo. Men istället för att leta julklappar tittade jag mest på saker till mig själv. Som tur var kunde jag hålla i pengarna och köpte bara ett par grå/silvriga strumpbyxor.

Under heldagen på stan hann jag och min pojkvän även med att träffa A (en kort stund) och C (som vi bl.a lunchade med). C har jag inte träffat på fyra månader så det var väldigt kul att äntligen ses. Slutkörda kom vi sedan hem till min pojkväns mamma, B, för att äta middag. Hon hade lagat min pojkväns favoriträtt (köttfärsbiffar, potatismos, sås, lingonsylt och stekt lök), så han riktigt njöt (jag med för den delen).


B:s fina gran (jag har grantema på bloggen fram till julafton tror jag...).


Vi firade hemkomsten från Kairo med rosa mosserande vin.

Imorgon blir det samma visa igen, ut i affärerna för att försöka hitta julklappar till mamma, pappa och syster. Och på kvällen blir det köttbullsfabrik hos pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0