Kairo 17.4

Nu har jag lämnat in den där förbaskade tentan. Eller snarare, för några timmar sedan lämnade jag in den förbaskade tentan. Sen gick jag ner till affären i vårt hus och köpte Sprite, vilket faktiskt värkade ha en bra effekt på min pojkväns magsjuka. Sen blev det popcorn och fredagens avsnitt av Idol. Mysigt och precis sådan avslappning jag behövde efter den där tentan som höll på att ta livet av mig.

Idag är det ju som sagt andra advent, men det har inte varit mycket julstämning i vårt hus. Men det är svårt ska jag säga er när solen skiner utanför. Detta säger jag inte för att skryta, för om sanningen ska fram är snö och kyla nästan det enda jag och min pojkvän pratar om just nu. Ett stående samtalsämne. Jag har nog aldrig längtat så mycket efter snö som iår. Idag sa t ex min pojkvän att han bara ville slänga sig i snön, rulla runt och äta snö så han får mask i magen... Ja, vi längtar alltså efter riktig svensk vinter.


Det är svårt att förstå att julen snart är här när man i ena sekunden ser detta...


Och i andra sekunden det här.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Vill ni ha vinter så kom inte hit, här är det bara jämngrått och ruggigt. Har inte sett solen på flera veckor. Det suger!

2008-12-09 @ 14:23:58
Postat av: Anna

Usch, det låter inte kul!

2008-12-09 @ 21:33:37
URL: http://allteanna.blogg.se/
Postat av: kaja

den där affären var bland det bästa jag sett. jag tror jag vill bo där.

2008-12-11 @ 14:32:49
Postat av: Anna

Ja den är inte så dum...

2008-12-11 @ 22:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0