Ständigt dessa ursäkter

Förlåt stackars blogg för min brist på uppmärksamhet, jag är en dålig mor. Sommaren är för varm och härlig för en massa inlägg, men det är ingen anledning till att försumma ett blogg-barn.

En liten återblick som plåster på såren.
Onsdag: Jobb såklart, sen fantastisk trevlig after work med B, O och min pojkvän.
Torsdag: Jobb såklart, slutade kl nio, så det blev mer eller mindre bums i säng när jag kom hem.
Fredag: Ledig! Men massa saker att fixa. Dock kunde kvällen ägnas åt en mysig picknik med min pojkvän.
Lördag: Jobb såklart, löningslördag men inte en kotte i butiken, nära till tårar. Cliff Barnes och Trädgården på kvällen.
Söndag: Jobb såklart, sen middag hos min pokväns mamma. Bra kväll.
Måndag: Jobb såklart. Kvällen ägnades åt en mycket glammorös syssla, att tvätta. Men emellan ilrusningarna ner till tvättstugan hann jag och min pojkvän se Frida, d v s filmen om Frida Khalo. Har precis läst en bok om henne av Slavenka Drakulic, så jag fick ett sug efter mer så att säga.
Tisdag: Ledig! Men massa saker att fixa. Dock kunde kvällen ägnas åt en mysig kväll på Gerdas med världens bästa Linda. Kom därifrån mycket gladare än jag kom.
Onsdag: Jobb såklart. Min kära B kom och hälsade på en snabbis, mkt uppskattat. Efter jobbet åkte jag och min pojkvän till min pappas fd arbetskamrats syster. Varför? Jo, för att hon har bott i Kairo i 43 år. Så gårdagskvällen handlade om att pumpa henne på information om det land och den stad vi ska spendera de närmaste månaderna i. Det var lite nervöst att åka hem till en okänd människa, men hon var hur trevlig och gullig som helst. Hon hade dukat upp en liten buffé och gav oss till och med en bok hon skrivit om sina år i Kairo. Hon sa hejdå med orden att hon skulle ta hand om oss i Kairo, hur snällt är inte det?

Som ni ser är mitt liv inte så händelserikt och jag ser det som ytterligare en ursäkt till bristen på bloggande. I och med alla förberedelser för Kairo består det mest av jobb och tråkiga ärenden.

Men nog med ursäkter och återblickar. Det som händer just nu är kanske mer intressant än huruvida jag tvättade eller inte för en vecka sedan. Idag är den stora händelsen att det är T´s sista dag på jobbet. Jag kommer sakna henne otroligt mycket. Det känns faktiskt tungt att jobba flera veckor utan henne. Tur för mig att Linda kommer tillbaka på måndag.

Nu måste jag kliva upp och göra mig redo för jobbet.
Torsdag: Jobb såklart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0