Jag kanske är pretto

Nu ska jag göra något ni inte sett på länge, jag ska skriva inlägg nummer två för dagen. Har precis sett en mycket trevlig film, Mediterraneo. En rolig film om ett minimalt italienskt regemente som under andra världskriget hamnar på en enslig grekisk ö. Sevärd.

Idag har jag shoppat. Ett par jeans (Wrangler Joni), en klänning och en blus. Det var praktiskt taget gratis så jag slog till. Min nya ursäkt för att shoppa är att jag behöver en annan typ av kläder i Kairo än de som hänger i min garderob. Clever va?

Vet ni vad jag ser mest fram mot vad gäller Kairo?  Att utnyttja kulturlivet till max. Gå på utställningar, teater, opera, film, museum o s v. Att ha tid med allt det där som man sällan kan prioritera i Stockholm eftersom jobb, vänner och familj tar en massa tid. Självklart älskar jag att umgås med familj och vänner men tid är ständigt en bristvara när allt låter roligt. Här i Stockholm skulle jag behöva vara tre personer för att hinna med allt jag skulle vilja se och uppleva. Jag kanske är naiv men jag tror att jag kommer ha mer tid för kulturella aktiviteter i Kairo. Jag hoppas det i alla fall. Kultur i alla dess former är sjukt underskattat. En ny klänning kan lysa upp en kväll men en bra teaterföreställning kan förgylla en hel vecka. Att köpa en operabiljett är som lyxshopping för skallen. Det kanske låter pretto, men då är jag det i sånt fall.

Kommentarer
Postat av: Tove

Men duu vilken tvätt på Joni? Från butik eller ¨ljusare tvätt? Jag köpte med ett par Wrangler Joni fast från JC ju i ljusare tvätt ;)

Och du är bara cool anna. alltid. :)

2008-08-01 @ 15:13:16
URL: http://tovelicious.blogg.se/
Postat av: Anna

Ljusare från JC, halva priset på halva priset. Gratis med andra ord! Vi har nog samma kan jag gissa!

2008-08-03 @ 21:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0