Jag vill inte vara en handfallen tjej

Igår kom som sagt mina arbetskamrater hem till mig för grillning på gården. Vi hade otroligt roligt och trevligt och till slut blev allt ordenltigt grillat. Tyvärr var vi ett gäng tjejer som alla var ganska bortkomna när det kom till att tända grillen och grilla. Det har alltid varit våra pappor, pojkvänner eller killkompisar som skött den biten. Är det inte sorgligt? Men efter gårdagens prövning har vi alla kommit ett steg närmare självständiga liv.

Idag fyller min pojkvän år. Men inget firande här inte, han måste plugga, plugga, plugga. Jag försökte dock göra hans morgon lite lyxigare genom att fixa en härlig frukost. Problemet var bara att inga affärer i Vasastan öppnar innan klockan nio en söndag. Jag rusade omkring i kvarteren som en sömnig iller för att hitta en öppen affär. Får man inte bli hungrig innan nio på söndagar? Eller måste man vara så vuxen att man alltid har ett lager hemma med det man behöver? I min desperation ringde jag mamma som såklart visste var man ska gå. Så tillslut fick han sina färska bär och frukter och jag kunde dra en lättnadens suck. Men efter det låg min energinivå på minus.

Hittils idag har jag inte gjort mycket men snart ska jag iväg på middag hos pappa. Det ska bli mysigt, vi kanske ska sitta på hans gård och äta till och med. Min pappa är expert på att dra i trådar. Just nu drar han i Kario-trådar och det ska blir spännande att se vad som finns i andra änden av trådarna så att säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0