London och midsommar

Nu kommer en kort redogörelse över den gångna veckan. Tidigt i måndags åkte jag och min pojkvän till London. På Viktoria Station mötte vi pappa och Kajsa. Efter ett tag och började det lukta bränt papper, detta var något vi inte tänkte så mycket på, fram till att det visade sig att det brann i pappas jackficka! Det tog åtskilliga minuter att få jackan att sluta glöda och mitt hjärta att sluta banka. Så resan började med lite dramatik. Sen åkte vi till Tate och tittade på all fantastiskt konst av storheter som Picasso, Monet, Matisse, Mondrian, Leger, Pollock, Bacon m fl. På kvällen, när pappa hade åkt, gick jag, Kajsa och min pojkvän till en pub i Muswell hill (d v s det område där Kajsa bor).
Tisdagen ägnades åt examensutställningen på Central Saint Martins. Vi såg både fine art- och fashion-elevernas arbeten. Extremt hög nivå, speciellt bland konsteleverna. På eftermiddagen åkte vi till Brick Lane och kollade i vintagebutiker och fikade. Inhandlade grymt billiga tygskor. Efter middag och lite vila drog Kajsa iväg oss till en schysst bar i Shoreditch.
Sista dagen hann vi inte göra så fasligt mycket. Min pojkvän strosade i bokhandlar medan jag och Kajsa åkte och köpte en väska som jag hade spanat in dagen innan. Sen var det mer eller mindre dags att börja dra sig mot flygplatsen. Och vem stod inte i incheckningskön om inte självaste Helena Hörstedt! Så coolt. Jag blev starstruck som vanligt.

Det var en snabbversion av vår Londonresan. I torsdags jobbade jag och i fredags morse bar det av till C´s land för midsommarfirande. Fint väder och ett helt underbart ställe, drinken på verandan gick inte av för hackor. Efter traditionell midsommarmat blev det lagkamp nere på ängen (måste skryta med att jag utklassade i luftgevärsskytte). Så jag är extremt nöjd med årets midsommar. 

Verkligen ett riktigt drömställe, eller hur?! Jag fick nog min Pripps blå-midsommar i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0