Om jag vann på Lotto

På fredag ska jag och min pojkvän för första gången på flera månader umgås en hel dag. Gissa om jag längtar. Inplanerat är shoppning av en Kairo-bok (fotobok, faktabok eller guidbok) och Jockum Nordström-utställningen. Konstnärsparet Jockum Nordström och Karin Mamma Andersson är två stora favoriter. För er som inte är bekanta med deras konst (och för er som liksom jag njuter av allt de skapar och kan se det hur mycket som helst), så kommer några exempel här. Först ut Jockum Nordström.
image42image43

Och nu två exempel på Karin Mamma Anderssons verk.
image44
image46
Modernas Karin Mamma Andersson-utställning var bland det bästa jag någonsin sätt. Jag blev nästan gråtfärdig av hur tavlornas komposition och färger gick rakt in i själen (jag vet att det låter töntigt och pretentiöst men så kände jag faktiskt. Det är svårt att verbalisera vad jag känner när jag ser dem, men det närmaste jag kan komma är att det liksom hugger till i hjärtat). Om jag någonsin vinner på lotto ska en av hennes tavlor hänga på min vägg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0