Tell me why...

Varför kan man inte för en gångs skull få se en thriller som inte slutar med att huvudpersonen klubbar ihjäl frun och barnen? Det är en konst att försöka hitta en välgjord och välspelad film utan en massa våld i denna genre. Kalla mig gammaldags eller vad som helst, men jag blir bara äcklad. Det är inte kul, häftigt, spännande eller nervkittlande. Det är bara irriterande. Jag och min pojkvän har precis sett klart den franska filmen Motståndaren, en fransk otroligt välspelad thriller om en man som lever ett dubbelliv. So far är jag nöjd. Den är spännande, snygg och som sagt välspelad (huvudrollen innehas av den fantastiske Daniel Auteuil). Men ingen av dessa kvaliteér hade gått förlorad om man hade tagit bort allt brutalt våld i slutet. Jag menar finns det ingen i filmbranchen med tillräckligt mycket kreativitet för att kunna gå runt våldet? Är det så svårt att berätta en spännande historia utan våld?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0