Blogg, blogg, blogg, ständigt denna blogg...

Vet ni vad jag har hittat? En intressant och, enligt min mening, mycket modern funktion som faktiskt visar hur många unika besökare som läser den när bloggen. Detta presenteras i form av ett diagram. Fantastiskt! Jag måste säga att jag är mäkta stolt över mitt dagsrekord på 16 unika besökare. Och jag som trodde att det bara var mamma och Kajsa som läste. Nu måste jag nästan ta mig i kragen och börja skriva om något intressant. Jag har ju minst 16 potentiella läsare som jag självklart vill behålla i mitt våld. Är det någon i denna gigantiska hord som har ett önskeämne? Jag har självförtroendet att säga att jag kan skriva om vad som helst. Nästan i alla fall.

Eller är det kanske att begå bloggmord att inte välja sina egna ämnen? Kanske är det så att en blogg endast existerar om den består av inlägg som skribenten själv har valt. Är en blogg som en dagbok som bör reflektera skribentens tankar och agenda eller handlar det snarare som att sätta sin egen prägel på allmängiltiga och aktuella ämnen? Jag har absolut ingen aning, känner mig fortfarande väldigt ny på det här. Men jag tror att frågan är ganska onödig. Kanske har jag faktiskt absolut ingenting att säga om ett ämne som någon annan vill att jag ska skriva om men som inte intresserar mig eller där jag inte hunnit skaffa mig en åsikt. Det blir nog inget vidare inlägg i sådant fall. Eller så tvingas man ta ställning. Vad vet jag? Men jag har ju inte mycket att förlora. Jag har ju fortfarande inte hittat en naturlig inriktning på bloggen och inläggen består fortfarande till 99 % av ordbajsande. Som det här. Enjoy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0