ja... jobbmåndag

Idag fick jag mina Acne LUV telephone! Härligt. Nu vet jag vad jag ska ha på mig imorgon. På tal om imorgon, då är det after work på Imperiet som gäller. Men innan dess ska jag och jobb-tjejerna äta någonstans på söder. Det kommer bli så roligt! Det är faktiskt mycket jobbrelaterade grejer som händer den närmaste tiden. Imorgon är det som sagt after work på Imperiet, på söndag ska vi till Denimbirds, nästa onsdag blir det ett event i vår butik i Souk, den 20e blir det mys med säljarna på Lee/Wrangler och i juni blir det antagligen nått med Tiger. Trevligt som omväxlig till att jobba 10-19 och sen gå hem och däcka.

Förresten, det har jag inte sagt, vi vann Denimbirds-tävlingen överlägset! Så himla kul. Priset ska tydligen bli en upplevelse, så vi får se vad det är. Jag återkommer med en rapport. På något sätt känns det rättvist för vi var så himla peppade under hela Miss Sixty-tävlingen som förlorades med några ynka procent till Malmö-butiken. Så det kändes som vår tur att vinna. Tävlingarna går ut på att sälja så stor procent som möjligt av den order man lagt från det aktuella varumärket. På det sättet blir det ganska rättvist i och med att de butiker med störst omsättning också har lagt en stor order. Ni hänger med va? Hur som helst så är det väldigt roligt med säljtävlingar. Man blir motiverad att ge det där lilla extra och fokusen på ett specifikt varumärke gör att man bl a ser nya sätt att sälja en byxa. T ex insåg jag att Miss Sixty´s Radio inte bara tilltalar kaxiga småtjejer, utan kan funka minst lika bra på en trebarnsmor. Sweet.


Idag fick vi ut Acne Apant i tvätten Lena, så himla snygga. Äntligen har vi en Apant-byxa att erbjuda våra kunder i full storlekssortering. Mycket bra. Hoppas den säljer som tusan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0