Lee/Wrangler i backspegeln

Oj, oj det blev sent hos Lee/Wrangler igår. Var hemma klockan två. Men det var grymt kul. Vi började kvällen med att grilla korv på deras terass och sippa rosé. Minus var att jag spillde ketchup på mina ljusa Maize, plus för den goda senapen. Sen blev det en genomgång av det vi kommer få in till höstsäsongen från Lee och Wrangler. Genomgången kryddades också med lite jeanshistoria och tankar bakom olika detaljer. Nu vet jag t ex varför Wrangler har så stora myntfickor, varför nitarna är släta och vad en rinse egentligen är. De som hade storlek 28" provade även jeansen. 

Sen blev det Guitar Hero, jag tror jag älskar Guitar Hero. Jag är absolut sämst på det men förvånande nog så gillar jag det ändå. Sen blev det tyvärr även Jägermeister. Inte bra. En annan förvånande sak var att jag fick en Wrangler-skjorta. På den här typen av kvällar får man på sin höjd en goodie bag (som hos Diesel), men jag har aldrig varit med om att man får nått från kollektionen. Jag kanske ska tillägga att jag absolut inte var den enda som fick ett plagg, men jag blev ändå så generad. Jag förstår att de vinner på att vi har på oss kläder från deras varumärken, men man vill i alla fall inte känna att man står i någon typ av tacksamhetsskuld till dem. 
image30
Jag tror den skulle göra sig bra knyten i midjan tillsammans med en kort blommig kjol. Tyvärr har jag ingen kort blommig kjol... hhmm, jag kanske precis fick en strålande ursäkt till att köpa en!

Men det viktigaste med kvällen var givetvis inte skjortan, utan den inspiration och kunskap de här människorna sprider. Jag kan inte säga nog många gånger hur viktigt det är. T ex så blir man så otroligt mycket säkrare när man är i en säljsituation om man sitter inne med en massa kunskap och kuriosa om produkten och varumärket. Och ju mer kunskap jag får om jeansen och varumärkena desto mer vill jag lära mig, vilket i sin tur gör att jobbet känns lite utvecklande trots allt. Inte illa va?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Skjortan var jättesnygg och det är alltid kul att få saker gratis:)

2008-05-21 @ 11:24:21
URL: http://wasteofspace.blogg.se
Postat av: Anna

ja, visst är den fin!

2008-05-21 @ 12:11:07
Postat av: Tove

men va fan.jag har alltid otur, *surar*
fin skjorta iaf.

2008-05-21 @ 15:03:36
Postat av: Lindsay

Anna, du är en sådan grymt klok och fin person!!! En enorm tillgång för mig i butiken. Never change.Du förtjänar den fina wranglerskjortan=) Kärlek/Lindsay

2008-05-22 @ 11:01:13
Postat av: Anna

Åh, tack världens bästa Linda!

2008-05-22 @ 21:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0