Lyxfällan

Är inte det ett underbart tv-program? Sällan kan man spendera en timme på ett mer upplyftande och underhållande sätt. Jag menar, är det inte fantastiskt med ett tv-program som resulterar i ökad självkänsla och inre lugn? För er som missat programmet så kan jag berätta att i Lyxfällan får personer hjälp att reda upp sina minst sagt trassliga ekonomier. Det görs budget, säljs prylar, läggs om lån och framför allt det ges många pekpinnar om hur man bör spendra sina pengar. Detta program får mig varje gång att känna mig så mogen och ansvarsfull. Jag har ju varken tagit SMS-lån, handlat på kredit eller missat en räkning. Och trots att det sällan finns mer än en hundralapp kvar på kontot dagen innan löning, så ser jag till att klara mig på den lilla lön jag får. Duktiga, duktiga jag. Annat är det med de stackarna som i tv får ajabaja av de två ekonomiska experterna i Lyxfällan. Att detta är ett favoritprogram handlar inte om skadeglädje utan om insikten att jag faktiskt är rätt vuxen. Jag skulle gärna shoppa en massa kläder, skor, väskor, inredningsprylar m.m., men jag inser mina begränsningar. Jag köper aldrig ett par bara-måste-ha-skor om jag inte har råd. Ett par nya skor är visserligen en härlig känsla, men jag värderar den frihetskänsla det ger att inte låna pengar av mamma och pappa högre. Det kanske låter trist och kontrollerat, men living on the edge är inte min pryl som ni kanske har börjat märka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0