Mors dag

Igår var det Mors dag. Tanken var att jag skulle laga middag till mamma, men det var jag för trött och sjuk för. Så jag bestämde mig för att kompensera den uteblivna matlagningen med en chokladask. Men i butiken där denna skulle inhandlas så byggde de om och jag såg inte röken av en endaste liten chokkladask (och jag var alldeles för svag för att gå till någon annan affär). Så mamma fick spendera Mors dag med att laga middag och ta hand om mig istället, inte mycket till uppvaktning det inte. Förlåt mamma. Men jag får krasst säga som min mormor sa "på Mors dag ska man minsann verkligen få känna av att man är mamma". Det lyckades jag med i alla fall.


Kommentarer
Postat av: fia

Att bli ihågkommen är inte detsamma som att bli uppassad. Vilket värmer mest, tror ni?

2008-05-26 @ 23:16:36
Postat av: kajsa

kajsa glomde. kajsa skams. grattis mamma!

2008-05-27 @ 15:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0