Om tid är pengar är jag pank

Hittils en produktiv dag. Har varit på Carin Wester igen (denna gång med mamma). Hittade inget som jag måste ha, så min stackars plånbok kunde dra en lättnadens suck. Mamma däremot hitta två fina plagg, en bevit kort och kortärmad kofta med knappar fram och en brun långärmad kofta. 500 pix, inte illa. Sen bar det av till Systemet (rosé såklart) och affären för att köpa lite mat (mest nötter) till ikväll, och sen till elaffären för att köpa dammsugarpåsar. Sen snabbt hem för att komponera två lappar till mina grannar för att förmedla att jag tänker använda gården och grillen ikväll, men ge dem känslan av att de har något att säga till om saken.
 
Nu ska jag äta, städa och handla födelsedagspresent. Halv tre ska jag på min bonus-systers slutföreställning på Kulturama. Efter det blir det grillning med kollegerna hela kvällen. En kul men smått stressig dag. Nu gäller det att vara tidseffektiv. Om tid är pengar så är jag rätt pank.

Och är det bara jag som tycker det är för varmt? Jag känner mig som en vampyr, letar skugga som en besatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0