Orättvisor

Idag ska jag och pappa köpa jeans åt honom. Jag kan känna mig i behov av mina kläder fast jag egentligen har så det räcker, men pappa lider nog inte av samma shoppingsug. Men han behöver faktiskt lite nya kläder. På ett sätt är det lite orättvist. Män har ofta ett gäng skjortor och tröjor och ett gäng jeans och byxor. Alla plaggen går i färgerna vitt, blått, svart och beige. Inte undra på att de alltid har något att ta på sig, allt matchar ju. Valmöjligheterna är fler för oss tjejer, och därmed också problemen. Igår tog det ca en timme att komma hemifrån, detta berodde till 99% på att jag inte visst vad jag skulle ha på mig. Ett alternativ är ju i och för sig att bara köpa kläder i basfärger och i modeller som passa till allt (d v s strategin som de flesta män använder sig av), men hur kul är det? Jag tror jag föredrar mina kvalfyllda minuter varje morgon. Dock vill jag poängtera att det fortfarande är orättvist och att vi tjejer definitivt bör kunna inkassera ett shoppningbidrag från staten som ett tecken på jämställdheten år 2008. Reinfeldt, du läser va? Jag har ett par andra saker jag vill ta upp med dig, Mr R, men det får vi ta en annan gång. Världen är full av oskrivna blogginlägg liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0