Traditioner

Ingen kunde väl undvika att notera att Eurovision Song Contest gick av stapeln i lördags. Som traditionen bjuder såg jag denna med ett gäng kompisar. Vi hade otroligt trevligt, mycket skratt och lite sura miner efter vinnaren hade korats. Precis som det ska vara med andra ord. Att se detta spektakel ihop är något vi gjort i princip varje år i uppskattningsvis fyra/fem år. Jag älskar det. Vi förändras, blir äldre, får nya erfarenheter, byter partner o s v, o s v, men ESC är alltid likadant. Det finns en viss trygghet i det. Några körde till och med vår gamla tradition att dricka en öl från några utvalda länder som är med och tävlar. Gänget som jag ser ESC med består av sådana personer som jag verkligen gillar och uppsattar som tusan, men som jag är jättedålig på att se till att träffa ofta. Så man måste se till att ta tillvara på alla tillfällen som ges, och då är traditioner en utmärkt anledning. Slutsatsen av denna lilla utläggning är alltså att traditioner är till för att hållas (med en reservation för dåliga traditioner såklart). Så nu vet ni det gott folk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0