Sakkara vol. 3

Många dagar utan bloggande, jag vet. Dåligt av mig. Inte ens en endaste dagens låt. Jag har två ganska usla ursäkter. Dels har jag inte haft tid, våra gäster är akitva människor, dels har internetanslutningen varit under all kritik. Men misströsta inte. Ni ska få veta allt, bara med några dagars fördröjning.

I fredags åkte vi ut till K´s hus i Sakkara. Hennes chaufför körde oss dit på morgonen och vi började dagen med en rejäl rundtur bland trappstegspyramider och gravkammare. Tyvärr glömde jag kameran i huset, så ni får inga bilder därifrån. Men ni som har följt bloggen har ju redan sett bilder på Sakkarapyramiderna.




Stolar av dadelträd.




Vakthund?


Huset.



Väl tillbaka i huset badade vi i poolen och åt sedan en fantastisk lunchbuffé. Detta följdes av fruktsallad på granatäpple och mango, som i sin tur följdes av kaffe, te och typ oriental delights. Smaskigt.


Underbar lunch.



Mätta och belåtna fick vi en sedvanlig rundtur i trädgården.


Grapefruktträd.




Härfågel.








Två dagar gammalt lamm.



Otroligt nöjda avslutade vi kvällen med en enkel middag på L' augergine. Men innan dess hann pappa köpa två skjortor och E underbara barnkläder till barnbarnet.

Kommentarer
Postat av: kajsa

men åååååååh! jag e så sjukt avundsjuk! jag vill också!

2008-11-09 @ 19:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0