Kairo 11.4

Idag åkte pappa och E hem. Jätte, jätte, jättetråkigt. Men först hann vi med en kombinerad prommenad och shoppingrunda här i Zamalek. De köpte frimärken, pappa köpte ett par svarta skinnskor i en affär på Al-Barazil Street (a k a Hassan Sabry Street) och E köpte två handdukar och fyra tvålar på And Company som jag berättade om i förra inlägget.




Fasad helt övertagen av växtligheten.

Det kändes supertungt att säga hejdå till dem och jag fick hjärtklappning och började gråta när jag kom upp ensam i lägeheten efter att ha vinkat av dem. Skitjobbigt rent ut sagt. De har varit två gada och extremt aktiva gäster som tröttat ut sina värdar, men det är så trist och tomt utan dem. De hade gärna fått stanna längre.

En av männen på gatan frågade förresten om pappa var min bror. Och han skämtade inte. Och det var inte smicker heller. Han sa att vi var så lika att han trodde vi var syskon och tyckte pappa var väldigt ung. Det sa han i alla fall. För jag hoppas verkligen att han inte menade att jag ser så gammal ut.

Kommentarer
Postat av: Tove

hhaahahaa, de har mkt konstgheter att säga till dig tycker jag! :P

2008-11-10 @ 16:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0