Kairo 11.5

Nu ska jag äntligen visa er vad jag köpte (ja, jag har också varit i köpartagen) i lördags på Khan al-Khalili. Med tanke på shopping hittade jag idag de perfekta tjocka vinterkängorna. Jag äger bara högklackade stövlar och skulle (ve och fasa...) faktiskt behöva ett par vinterfodrade prommenadsstövlar. Och idag såg jag som sagt de perfekta stövlarna. Enkla svarta skinnstövlar med högt skaft och rejält foder. Ganska nätta var de dessutom. Helt perfekta. Tror jag i alla fall (jag hann inte pröva dem). Så om jag har några pengar kvar när vi åker hem så ska jag köpa dem. Men nu till saken, detta köpte jag alltså i fredags:


Krimskrams för 1 pund, d v s ca 1 krona och 40 öre.


Kamelskinnsväska. Jag älskar den redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0