Kairo 12.1

Idag har varit en lugn dag och jag har börjat hämtat mig från tomheten efter pappa och E. Jag har pluggat och druckit hysteriska mängder juice. Och spenderat alldeles för mycket tid framför datorn såklart.


Skyline.


Hästdroska bland bilköerna på Ismail Mohamed Street.

När min pojkvän kom hem från universitetet bestämde vi oss för att åka till CityStars, den stora gallerian i Heliopolis. Vi var båda i stort behov av nya skor (O´s vita tygskor ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig och jag börjar frysa i mina sandaler). Tyvärr var det köer och vår taxichaufför bestämde sig för en genväg som blev en senväg. Det tog över en timme att komma dit. Som tur var har man lärt sig att inte bestämma några tider eller hetsa upp sig i den här stan, allt kan hända i Kairo.


CityStars.


O´s nya Clarks.


Mina nya ganska tråkiga (men varma och billiga) ballerinaskor.


Min nya plånbok.

Jag hann även handla två par leggings (perfekt om man vill utforska världen iförd kort kjol i ett muslimskt land) och min pojkvän shoppade en tunn blå halsduk och en espressobryggare. Happy shopping!

Kommentarer
Postat av: kajsa

vad hade clarksen med prostitution att göra?

2008-11-13 @ 01:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0