Kairo 12.9

Hemlängtan. Nu vill jag hem. Jag saknar mig familj och vänner. Jag är trött på att alltid dra blickar till mig, alltid sticka ut. Jag är trött på att min pojkväns studier tar upp all hans tid. Jag är trött på att vara ensam och vänta. Jag är trött på att ha en klump i magen men försöka låtsas som ingenting. Jag är trött på att explodera av minsta motgång. Jag är trött på att allt, allt är mycket jobbigare än hemma. Inget går smidigt och inget är lätt. Jag är trött på att inte bara kunna ringa mina föräldrar när jag känner mig ensam. Eller fika med en kompis. Jag är trött på alla händelselösa dagar. Jag är trött på att vara här.

Jag antar att det går över.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Stackare!! Hoppas det blir bättre. Vet inte vad jag ska skriva för att muntra upp dig. Jo en sak, det är så kallt i Sverige att Klaras cykellås frös i baklås utanför min skola idag och jag var tvungen att bära den hem till mig. Det tog minst en halvtimma.

Inte för att varmt väder ersätter vänner och familj men det är kanske något...

Kram

Mattias & Klara

2008-11-17 @ 22:08:31
Postat av: Anna

åh tack, va gulliga ni är.

2008-11-17 @ 22:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0