Kairo 14.7

Jag är en sådan där töntig flickvän som tycker att man ska fira förhållandet varje gång en ny månad kan läggas till historien. Idag är en sådan dag och idag ska det alltså firas. Eftersom min pojkvän måste plugga idag och ska till universitetet imorgon igen så blir det inget storslaget, men middag på ej ännu bestämd restaurang och italienskt vin på balkongen blir det i alla fall.

Jag funderar dessutom på att ha på mig högklackat på restaurangen, någon jag älskar men extremt sällan använder här i Egpyten på grund av alla blickar man får. Eller man får ju blickar oavsett klackar eftersom man inte ser arabisk ut, men alltsom oftast gör jag vad jag kan för att smälta in utan att helt förlora min egen personlighet och stil. Och det betyder inga klackar och ingen bar hud. Men ikväll ska jag nog slå på stort, man känner sig ju så mycket finare i högklackat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0