Presidentvalet

Idag är det alltså dax, idag röstar miljoner amerikaner på antingen Obama eller McCain. Jag ser inte Obama som någon idealpresident (t ex är han för "rätten" att bära vapen), men han är ett betydligt bättre alternativ för USA och hela världen än McCain. Är det inte skrämmande hur en nations styre påverkar en hel värld? Inte minst i den del av världen jag befinner mig i nu märker man att USA har inte råd att göra så många fler misstag på den internationella scenen.


Enligt DN ser opinionen ut så här fördelat på stater på valdagen.

Valresutat ges tidigast 05.00 i natt, så för oss som inte orkar sitta uppe och valvaka så kommer vi vakna till ett glädjande eller nedslående besked i morgon bitti. Håll tummarna för Obama.

Kommentarer
Postat av: Tove

jag håller också på Obama!

2008-11-05 @ 00:35:54
URL: http://tovelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0