Dahab i backspegln

Kommer ni ihåg att jag nämnde att vi var lite missnöjda med standarden på vårt hotellrum i Dahab? Nu ska jag berätta varför. Själva rummet var helt okey, mjuka sängar, tv med engelska kanaler, kylskåp, balkong o s v. Men det föll på badrummet. Det var gammalt och äckligt och ofta gick det inte att spola i toaletten. Handukarna kändes så ofräscha att vi faktiskt köpte en ny (rosa och fluffig!). En morgon låg det dessutom en sju centimeters lång kackerlacka i duschen. Som tur var låg den på rygg och var halvdöd annars hade jag väl dött på fläcken. Efter den incidenten var vi rörande överens om att det inte var något lyxhotell vi bodde på, trots att man skulle kunna tro det av priset. Men det var tydligen inte nog med det. En kväll när vi kom hem från restaurangen och jag hade börjat borsta tänderna ser vi hur en liten (jäkla) mus springer rakt över golvet och slirar in i badrummet! Om jag inte hade haft munnen full av tandkräm så hade väl min pojkvän varit döv vid det här laget. Som halvdan lösning på musproblemet så satte vi nikotintuggummin i alla tänkbara mushål i badrummet, men jag var alrig riktigt bekväm i det hotellrummet efter musens besök. Jag menar först en kackerlacka, sen en mus, vad ska man vänta sig härnäst?


Kommentarer
Postat av: fia

Jag kan bekräfta din äppelteori. Den stämmer absolut, hälsar en gammal äppelätare med metodiskt sinnelag.

2008-10-07 @ 08:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0