Dahab

Nu är vi alltså i Dahab, efter en ca nio timmars lång bussresa. På bussen mötte vi ett svenskt par, de bor i Kairo, har varit här i ca en månad och ska stanna i fyra, hon pluggar arabiska och han tar det ganska lugnt. På kvällarna beställer de hem mat och kollar på film... Skrämmande likt vår vardag....

Min älskade pojkvän är förövrigt världens duktigaste, efter att ha snusat år ut och år in sa anstränger han sig faktiskt med att sluta. Han tuggar nikotintuggummin som en galning, men det går riktigt bra faktiskt. Han är otroligt duktig och jag är riktigt imponerad.


Brolins polare i Dahab..?

Vi kom hit till Dahab vid tolvtiden i går kvall. Nyfikna gick vi ner till stranden och satte oss på en restaurang. Där förklarade kyparen att han var polare med Thomas Brolin och att densamma hade betalat flygbiljett samt uppehälle när han varit på besök i Stockholm. Undrar om det var sant eller om det var historien han drar varje gång restauranggästerna säger att de är från Sverige.


Utsikt från vår balkong.


Utsikt åt andra hållet, mot bergen.

Dahab verkar vara en liten kuststad med fokus på dykning. Standarden på vart hotell var lite av en besvikelse, men från balkongen kan vi se Röda Havet sa jag är nöjd i alla fall. Nu ska vi bada! Detta blir min och O:s första riktiga badsemester!

Kommentarer
Postat av: Hanna

haha, jag har också träffat på rudi som berättade att han känner brolin! :)

2008-11-25 @ 23:53:02
URL: http://nnaha.blogg.se/
Postat av: Anna

Skulle inte förvåna mig om han har snokat upp alla svenskar som varit i dahab... tyvärr gick det så långt att vi gick omvägar runt restaurangen han jobbade på för att slippa känna oss tvunga att äta där. Det var lite jobbigt för den låg precis nedanför vårt hotell.

Men lite festligt var det minsann!

2008-11-26 @ 02:45:23
URL: http://allteanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0