Fy farao (som vi säger här i Egypten)

Det är fortfarande inte kul. Att de har åkt alltså. När ska klumpen i magen försvinna egentligen? Vad är gängse praxis? Någon som vet? De hade gärna fått stanna eller ta mig med sig, bara inte lämna mig. Jag har ingen ro i kroppen och det känns omöjligt att plugga. Fy farao, som vi säger här i Egypten (ja, jag vet, jag är en sucker för ordvitsar, töntigt va?).

Med tankte på ingenting så såg jag för ett par dagar sedan en bil med ett klistermärke med texten "the earth is full, go home". Vad tusan ska det betyda? Och vem/vilka är det riktat till egentligen? Aliens? Eller är det en uppmaning till mänskilgheten att söka sig utanför vårt solsystem? Och vad är hem? Jag blir inte riktigt klok på det. Finns det någon som kan upplysa mig?

Uppdatering: använde det moderna verktyget Google och fick fram detta;

Bumper Sticker for sale
This Earth os full, go home bumper sticker is just hilarious. It might be considered offensive in certain situations, but it is not targeted at anyone. Classic bumper sticker humor. (Hur roliga är inte amerikaner som måste poängtera att klistermärket inte är riktat mot någon särskild person eller grupp för att alltid hålla ryggen fri... The lawsuit land liksom).

The earth is full. Go home t-shirt
The earth already has too many humans. Tell the aliens to go back to where they came from. Maybe we can get them to take some of the stupid people with them.

   


Kommentarer
Postat av: Tove

du är inte töntig. Mest söt om jag får säga vad jag tycker. Puss på dig snäckis.

2008-10-24 @ 00:39:53
Postat av: Marianne

Visst känns det när ens kära familj har åkt! Det blir tomt och trist. Men det går över. Och ni ska ju bara vara här i två månader till, knappt, som en ovanligt lång semester bara! Du får se fram emot jul, så går det snart över ska du se! Och så får du Skypea med dem lite extra mycket!



Kram!

2008-10-24 @ 22:51:51
URL: http://nyaaventyr.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack Tove och Marianne, nu känns det redan bättre!

2008-10-24 @ 23:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0