Kairo 10.0

Städerskan skulle komma 09.30 och denna gång hade jag bestämt mig för att vara beredd! Förra veckan när hon kom stod jag ju yrvaken i nattlinne när jag öppnade dörren för henne. Så för att inte hamna i samma situation (oduschad, ingen frukost i magen och med en lägenhet som såg ut som hej-kom-och-hjälp-mig när en främmande människa ska börja härja) igen så gick jag upp samtidigt med min pojkvän. Fem i nio skulle jag precis gå in i duschen när det ringer på dörren. Kan de inte klockan i Egypten? Måste hon komma 35 minuter för tidigt och inte ge mig en chans att vara beredd på hennes ankomst. Nu står hon i köket och diskar den disk jag hade planerat att göra innan hon kom. Suck. Min plan var liksom att ha ätit frukost, duschat, klätt på mig, rensat undan i lägenheten och diskat så jag vid hennes ankomst skulle kunna gå till fiket här brevid och slippa alla stela leenden när hon städar vid mina fötter. Eftersom jag inte kan någon arabiska och hon ingen engelska så kan jag inte ens ursäkta röran i lägenheten, disken eller att jag är i vägen. Jag kan inte ens fråga när hon tror hon är färdig. Självklart är det ett lyxproblem men inte desto mindre jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0