Kairo 6.2

Igår var en tung dag faktiskt. Jag vet inte varför, men jag hade sådan fruktansvärd hemlängtan. Eller det var väl inte riktigt hemlängtan, för jag har redan börjat känna mig ganska hemma här, särskilt i lägenheten. Och det var inte Stockholm som lockade. Snarare kändes det jobbigt att min familj inte bor här med. Med lite distans kan jag se att jag har världens absolut bästa familj. De är hur omtänksamma och gulliga som helt och jag älskar dem. Och igår kändes det tungt att vara så långt ifrån dem. Kanske späddes det på av att jag var/är sjuk också. Jag försökte intala mig själv att jag inte hade någon anledning att bryta ihop, inom de närmaste veckorna kommer de fem viktigaste personerna hit och hälsar på. Fast den tanken hjälpte inte så mycket igår, då ville jag bara ha dem här nu. Så det blev lite gråt och tandagnisssel igår och min stackars pojkvän fick inte alls så mycket plugg gjort som han skulle behövt. Förlåt älskling!

Gårdagen avslutades i alla fall bra med take away-mezze från Five Bells som ligger mer eller mindre vägg i vägg med vår lägenhet. Det var första gången vi åt där, eftersom de haft stängt hela Ramadan, och det var faktiskt otroligt gott.

Idag kommer vår hyresvärds chaufför för att hämta hyran. En liten djävul i mitt öra säger att jag borde ta kuvertet med alla pengarna och shoppa loss på City Stars istället, 6 400 kr borde räcka ganska långt.... Nu riktigt kryper det i fingrarna. Nä, istället för att shoppa upp pengar som inte är mina ska jag ägna dagen åt att plugga. Spännande va?

Kommentarer
Postat av: Mattias

6400flonor!!! Vad bor ni i för typ av palats? Jag vill se bildbevis omedelbums!

2008-10-07 @ 22:27:33
Postat av: Anna

ha ha, antingen bor vi i ett väldigt schtekigt område eller så blir vi blåsta... jag gissar på det senare.

2008-10-07 @ 22:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0